Zagreb dobio sustav javnih bicikala

Image

Sjedni i vozi! – slogan je pod kojim se Zagrepčani i njihovi gosti od danas mogu koristiti sustavom javnih bicikala na šest gradskih punktova i zasad im je na raspolaganju 50-ak bicikala.

Riječ je o tromjesečnom pilot-projektu koji Grad Zagreb razvija sukladno svojoj dugoročnoj viziji unapređenja biciklističkog prometa.

Zamisao je to Krešimira Dvorskog i Ante Gustina. Predložili smo Gradskoj upravi da se napravi jedan pilot projekt na temelju kojega bi se nakon nekoliko mjeseci vidjelo funkcionira li uspješno takav sustav u Zagrebu. Ako uspješno funkcionira, onda bi se preko javnog natječaja tražio najpovoljniji dobavljač, rekao je Dvorski.

Stanice s biciklima postavljene su za vikend na šest lokacija u centru grada: na Glavnom kolodvoru, kod Tehničkog muzeja, NSK, na Kvatriću, u Petrinjskoj i Gundulićevoj ulici.

Prije prvog najma korisnici će morati aktivirati nextbike račun. To će moći napraviti preko web-stranice nextbike.hr, na recepcijama hotela, hostela i turističkom informativnom centru. Nakon aktivacije korisnik će dobiti šifru za otključavanje lokota i može se koristiti biciklom. Usluga prestaje dolaskom na stanicu, zaključavanjem bicikla i odjavom na terminalu.

Aktivacija računa plaća se 79 kuna i taj se iznos koristi na vožnju biciklom. Prvi sat vremena u danu se ne plaća, a svaki ostali sat vožnje stoji osam kuna. Ako korisnik ne vrati bicikl nakon 24 sata, platit će naknadu od 750 kuna.

HRVATSKI CENTAR OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE (HCOIE)

About CROATIAN CENTER of RENEWABLE ENERGY SOURCES

CROATIAN CENTER of RENEWABLE ENERGY SOURCES (CCRES)• was founded in 1988 as the non-profit European Association for Renewable Energy that conducts its work independently of political parties, institutions, commercial enterprises and interest groups, • is dedicated to the cause of completely substituting for nuclear and fossil energy through renewable energy, • regards solar energy supply as essential to preserve the natural resources and a prerequisite for a sustainable economy,• acts to change conventional political priorities and common infrastructures in favor of renewable energy, from the local to the international level, • brings together expertise from the fields of politics, economy, science, and culture to promote the entry of solar energy, • provides the opportunity to play a part in the sociocultural movement for renewable energy by joining the association for everyone, • considers full renewable energy supply a momentous and visionary goal - the challenge of the century to humanity. CCRES Željko Serdar Head of association solarserdar@gmail.com
This entry was posted in RENEWABLE ENERGY and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Zagreb dobio sustav javnih bicikala

  1. Važnost ovakvog sustava je to što omogućava fleksibilnost u javnom gradskom prijevozu, kako za stanovnike, tako i za turiste. NEXTBIKE sustav umanjuje opseg motornog prometa te njegove negativne efekte. Može se koristiti kao osnovni prijevoz u jednom smjeru (nije nužno vraćati se na mjesto najma) ili dopunski sustav prijevoza (npr. sastanak u blizini vašeg radnog mjesta).

    Bicikli imaju poseban dizajn te su opremljeni košarom, prednjim i stražnjim svjetlom, zvoncem, lokotom za bicikl, dvije kočnice te udobnim sjedalom s mogućnošću promjene visine. Na zadnjem dijelu imaju ploču za oglašavanje s jedne i druge strane te mogućnost postavljanja reklame naprijed na košari.

    Tri su koraka za korištenje usluge:

    1. korak: Registracija direktno putem terminala na stanici s biciklima, putem naše web stranice, na recepciji hotela, hostela, ili u turističkim informativnim centrima. Za registraciju je potrebna kreditna ili debitna kartica na kojoj se nalazi određen iznos potreban za aktivaciju nextbike računa.

    2. korak: nakon toga najam je moguće realizirati putem terminala na stanici s biciklima, mobilne aplikacije ili korisničke kartice, nakon čega korisnik dobiva šifru za otključavanje lokota i započinje s korištenjem bicikla,

    3. korak: povratak bicikla na neku od stanica gdje postoji slobodno mjesto za parking ili u neposrednoj blizini stanice. Obavezno je zaključati bicikl lokotom te odjaviti uslugu putem terminala na stanici ili obavještavanjem službe za korisnike.

    Ovo je fleksibilan način najma jer ne morate odmah vratiti bicikl, možete ga slobodno koristiti i zaključati na nekim drugim lokacijama ako u blizini nema stanice s biciklima. Radi se o usluzi iznajmljivanja 24 sata kroz 7 dana u tjednu, tako da korisnik u bilo kojem trenutku može unajmiti bicikl. Ovakav model iznajmljivanja bicikala, poznat u svijetu kao bike-sharing sustav.

    Usluga koju nudimo oslobađa korisnika brige oko vlastitog bicikla jer svakog našeg korisnika na stanici čeka potpuno opremljen te servisiran bicikl. Naši korisnici štede vrijeme jer ne moraju čekati tramvaj na stanici ili tražiti parking za automobil, a usput doprinose svom zdravlju jer se bave fizičkom aktivnošću.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s